Stránky

Kup si outfit!

Stala se mi zvláštní věc. Přestala jsem nakupovat v módních řetězcích. Začalo to pozvolna. Skandál kolem požáru v továrnách v Bangladéši způsobil, že když jsem se v H&M podívala na cedulku, kde bylo Made in Bangladesh, nedokázala jsem danou věc koupit. Až do loňska jsem ale pracovala v centru města, kde sídlí Zara, Mango a další obchody, které pro mě o poledních pauzách představovaly  skvělou relaxaci. Pak ale přišla další fáze. Konečně se ve mně po letech probudila vnučka švadleny a já jsem si začala všímat materiálů a střihů. Ty nekvalitní byly cenově dostupné, ty lepší pak stály tolik, že se vůbec nevyplatilo pořídit je v řetězcích. Začala jsem plánovat nákupy od našich lokálních tvůrců, ale to je investice, kterou si člověk rozmyslí, takže výsledek je, že jsem si za poslední půlrok skoro nic nekoupila. "Nových" mám jen několik kousků ze second handů, kterých v Praze objevuju čím dál víc. 

V dětském second handu na Letné ve Veverkově ulici člověk občas najde i skvělé kousky pro nás velké. Plátěnaá bundička je toho důkazem. A navíc zůstane v rodině, Domi už ji plánuje nosit, až do ní doroste.)

Vlivu trendové módy se ale člověk nezbaví. Zaprvé je tu oblečení pro mou dceru. Reserved Kids má prostě skvělou nabídku a dobré střihy a já tam pro Domi občas kupuju, i když většinu věcí pro děti člověk může pořídit z druhé ruky. A pak tu je moje šestnáctiletá sestra, která si z oblasti módních novinek stále něco přeje. Teď aktuálně to jsou tenisky Vans s motivem slavného filmu od kapely Beatles Yellow Submarine, které mě přivedly na stránky e-shopu s vtipnou přesmyčkou v názvu Answear.cz. Jde o polský online store, který začal fungovat v roce 2011, a letos zahájil činnost taky u nás na Slovensku. 

Tenisky The Beatles Yelllow Submarine od Vans, prodává Answear.cz

Samozřejmě chci sestře udělat radost a tak přemýšlím, že ode mě tenisky dostane k narozkám. A co teprve až Domi bude větší. Teď je jí celkem jedno, jakou značku trička má na sobě, stačí, že je růžové, a je na něm obrázek roztomilého zvířátka nebo princezny. Tahle fáze ale nepotrvá věčně a já tak už teď vím, že budu ten typ matky, která své dceři nákupy u trendových značek v rozumné míře dopřeju. Abych to shrnula, nákupům v řetězcích se úplně nevyhnu. Ani jejich inspiraci. Na Answear.cz, který nápadně nenápadně připomíná britský Asos, mají třeba sekci Kup si outfit, kde jsem strávila dobrou hodinu. A přiznám se, že bylo těžké si nic neobjednat. Jenže už mi to prostě nejde. Nepříjemný pocit mi to nedovolí. Možná je podpořím, až začnou tak jako třeba Zoot spolupracovat s lokálními tvůrci. Což mi připomíná giveaway o nejněžnější tašku na světě od značky ZOOT lokál, která v pátek končí. Tak honem, třeba bude vaše:)

Na závěr vás ale nepřipravím o inspiraci, kterou jsem v rámci Answear sekce Kup si outfit, našla. Miluju teď volnější kalhoty, objemné svetry a krátké vlasy. Škoda, že má láska tohle všechno nenávidí.) Samozřejmě se mu chci líbit, ale zároveň chci být svá. Řekněte mi - jak řešíte tohle dilema?




Answear.cz

13 komentářů

  1. Iri, v Praze v řetězci jsem byla naposledy s Tebou skoro před třemi měsíci... A stejně byl problém si tam vůbec něco koupit, však víš... Takže to mám stejně. Většina mých věcí je ze second handů a jsou krásné. A taky z nich mám mnohem lepší pocit, protože recyklace je důležitá.
    Vkus se mi mění tím, jak se vyvíjí moje vnímání všeho okolo a čím pohodlnější oblečení je, tím raději ho nosím. Což ale neznamená, že chodím v teplácích a neforemných mikinách.
    Přidej ke svému outfitu vždycky něco jemně ženského a myslím, že časem přesvědčíš i svojí lásku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vidíš, na svetr ze Zary s číslem 47 jsem úplně zapomněla. Strašně kouše, takže ho skoro nenosím. Asi ho zrecykluju a udělám z něj polštářek.)

      Vymazat
    2. Já ho taky nenosim :D Ale měla bych, dokud se pod tím dá nosit ještě tričko s krátkým rukávem.

      Vymazat
    3. Teda, s dlouhým rukávem :)

      Vymazat
  2. Iri- i já raději objednávám u českých tvůrců. nedávno jsem si nechala ušít dva topy u Anouk du Polain a jsem fakt moc spokojená. K tomu tašku od Sojka letí a legíny od Youngprimitive:-)
    Jinak bych moc ráda měla nějaké tipy na dobré sekáče v Praze, nemáš? Beru i dětské, tenhle si hned píšu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem jeden skvělý dětský objevila v ulici Dejvická, hned u metra Hradčanská. Krásný pečlivý výběr. Už máme kalhoty, několik tričke a skvělé je, že tam jsou i hračky. Kupovat nové plastové hračky se mi totiž taky moc nelíbí a tohle je skvělá alternativa.

      Vymazat
  3. Taky si poslední dobou rozmýšlím nákupy oblečení. Nedávno jsem totiž viděla dokument o barvení textilu v Bangladéši, kde na otravu barvami umírají lidé...byla jsem z toho zděšena a jedou v tom nejenom velké řetězce, ale i luxusní značky... Ale to by si člověk nemohl koupit ani tu látku, aby si z ní něco ušil. Takže taky recykluju a přešívám ...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejen v Bangladéši .. například v Turecku zase dělníci měli zničené plíce, když vdechovali chemikálie při pískování džínoviny. Hit ošoupaných džín ... A máš pravdu, problém je už u látek, je to těžký, ale myslím, že už jen minimální zájem může znamenat velký posun k lepšímu. Ať se ta nadprodukce aspoň trochu zmenší.

      Vymazat
  4. čo to je v poslednej dobe.....aj na mňa doľahlo premýšľanie pri nákupe oblečenia...a keďže mám asi všetko čo potrebujem, tak v obchodoch s "handrami" som už nebola asi aj rok...hmmm....takto sa z krízy nikdy nevyhrabeme, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je spoustu jiných oblastí, jak podpořit obchod.) Třeba využíváním služeb start upů, které to všechno chtějí dělat jinak a lépe:)

      Vymazat
  5. Ty second handy závidím. Taky raději podporuji naši ekonomiku a rozmýšlím se, ale ty ceny jsou mnohdy příliš vysoké. Tak buď čekám a šetřím nebo hledám alternativu a nechám šít u švadleny. Koupit něco z druhé ruky mi nedělá problém. Moje alergie na samotné nákupní řetezce je už dlouhou dobu snad chorobná a naposledy jsem tam nakupovala loni v létě za asistence kamarádky. Ale kde nakupovat pro děti, když pořádný sekáč u nás ve městě prostě chybí? Poslední dobou jsem si taky oblíbila Youngprimitive a zrovna teď jsem si tam vybrala jedno tričko. Legíny od nich jsou skvělé. Mám ráda i Katoo - Miru Vokounovou, ta mi šila šaty loni nebo Navarila Design, Moniku Horkou (nádherný pásky), Zdeňku Imreczeovou, anouk de poulain, Ahora Aqui (super věci na volný čas a cvičení) a Denisu Novou (ale tam budu nakupovat až budu "za vodou") :-) Takže momentálně spíše méně věcí, ale vybrané kousky. No a holt to co už v šatníku mám, tak nevyhodím, že jo. A myslím, že když k volnějším kalhotám, svetrům a krátkým vlasům přidáš rudou rtěnku a lak na nehty, tak budeš určitě sexy!

    OdpovědětVymazat
  6. :) Zatím je mám furt dlouhý, už už jsem stepovala u jednoho kadeřnictví, že se objednám, ale pak jsem zase couvla. Potřebovala bych svou dvorní kadeřnici, která by mi poradila:) Jinak ani u nás v Praze to není zas tak velká sláva. Dobré sekáče se musí pořádně hledat a pak se modlit, aby jim vydržel pečlivý výběr. Po dobrém začátku se nabídka většinou rapidně zhorší.

    OdpovědětVymazat
  7. I truly appreciate this blog post.

    OdpovědětVymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)